Autor |
Nachricht |
XTale
|
|
Titel: Arcade: MAME 0.92u2000
Verfasst am: 16.02.2005, 09:34 Uhr
|
|
Site Admin
Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 1.868
Wohnort: Dillingen / Saar
Status: Offline
|
|
Dank Nicola, der die Raiden Fighters 2: 2000 Grafiken decryptet hat, hat Haze wieder ein neues Mameupdate freigegeben.
Nicola decrypted the Raiden Fighters 2: 2000 graphics, and Haze found it worthwhile to release an MAME sourceupdate.
0.92u2000
---------
Given the circumstances this seems a worthwhile update .
----
Improvements to Seibu SPI decryption [Nicola Salmoria]
Tile graphics are decrypted for all Games
Sprites decrypted for Raiden Fighters 2000
Discrete Sound in Tank8 [Hans Andersson]
Added Trackballs in Championship Bowling [Pierpaolo Prazzoli]
Fixed Super Trio sound frequency [Pierpaolo Prazzoli]
Compiler Fixes [R.Belmont]
FD1089 Update [Nicola Salmoria, Charles MacDonald]
Complete table for 317-0033 (Alien Syndrome) and 317-0034 (S.Hang On)
Updated Mahjong drivers to use new default controls [James Wallace]
Updated Gladiator driver [Nicola Salmoria]
- verified with schematics (though the schematics are very hard to read so there are still dubious places)
- converted to tilemaps, fixed scrolling
- simplified tile decoding
- flip screen support
- fixed spriteram size (this fixes gladiatr36rc2gre)
- support for sprite dual buffer (this fixes sprite trails)
- adjusted YM2203 mixing levels so bass notes can still be heard (the audio mixing stage has some program controlled filters though which aren´t supported)
- merged with ppking, drivers/ppking.c is no longer needed
- proper blending of the fg layer (it´s a palette effect not alpha blending)
Improved video emulation in XFiles [Tomasz Slanina]
New Games / Clones supported or promoted from GAME_NOT_WORKING status:
----------------------------------------------------------------------
Raiden Fighters 2: 2000 [Nicola Salmoria, Ville Linde]
Sound is not yet perfect, some graphical effects are missing
clones:
Little Hero (bootleg of KidNiki) [Pierpaolo Prazzoli]
Astro Combat (bootleg of Astro Blaster) [Pierpaolo Prazzoli]
Super Missile Attack (encrypted set) [Mowerman, Dave Widel]
New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------
TurboSub [Tomasz Slanina]
basic driver for now, acts as a bitmap viewer for the GFX roms.
|
|
|
|
|
|
Q-Marine
|
|
Titel: Arcade: MAME 0.92u2000
Verfasst am: 16.02.2005, 19:01 Uhr
|
|
AEP Team Member
Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 5.914
Status: Offline
|
|
Werden MAME-Versionen jetzt schon nach einzelnen Spielen benannt oder was soll das u2000? |
_________________
|
|
|
|
|
Bloby
|
|
Titel: Arcade: MAME 0.92u2000
Verfasst am: 16.02.2005, 19:07 Uhr
|
|
Retrokenner
Anmeldungsdatum: 15. Jul 2004
Beiträge: 103
Status: Offline
|
|
Raiden ist kein normales Spiel! Die Raiden Serie also:
Raiden (1990)
Raiden II (1993)
Raiden DX (1994)
Viper Phase 1 (1995) A spin-off of the "Raiden" series.
Raiden Fighters (1996)
Raiden Fighters 2 - Operation Hell Dive (1997)
Raiden Fighters Jet (1998) und
Raiden III (2005)
steht für die beste Shooter Serie die es überhaupt gibt, da ist jeder gefixte Pixel eine eigene Mame Version wehrt! |
|
|
|
|
|
Jezze
|
|
Titel: Arcade: MAME 0.92u2000
Verfasst am: 16.02.2005, 21:13 Uhr
|
|
Banned Team Member
Anmeldungsdatum: 30. Okt 2004
Beiträge: 5.751
Status: Offline
|
|
Als die bester Shooter Serie würde ich sie nicht bezeichnen, vielleicht die längste ... aber dieses Update hat mir mal wieder den Anreiz gegeben, meine MAME Version 0.86 - also schon ein Weilchen her - zu aktualisieren. |
_________________ Test your limits and break through!
|
|
|
|
|
|
Titel: RE: Arcade: MAME 0.92u2000
Verfasst am: 26.02.2005, 10:46 Uhr
|
|
|
natürlich ist es die beste Serie du idiot |
|
|
|
|
|
retroK
|
|
Titel: RE: Arcade: MAME 0.92u2000
Verfasst am: 27.02.2005, 19:49 Uhr
|
|
Site Admin
Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 12.001
Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline
|
|
Hm, wenn ich sowas lese denk ich echt wir sollten Guest Postings abschalten. |
|
|
|
|
|
|