Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
hellboy_666Offline
Titel: N64: 1964mod v1.4.7 (Final)  BeitragVerfasst am: 01.12.2011, 16:16 Uhr
AEP Team Member


Anmeldungsdatum: 25. Dez 2008
Beiträge: 2.630

Wohnort: Vorhof zur Hölle
Status: Offline

Eine neue Version des auf 1964 basierende Nintendo 64 Emulator 1964mod ist erschienen.



The 1964 derivate 1964mod has been updated.

Zitat:
1964mod v1.4.7 (Final) Release

Core:

  • Refactor DMA codes design and tweaking

  • re-write timing control codes design to meet new requirement and flexibility

  • implement new "Delay SI" option to fix GT64 Championship Edition cracking/popping sound

  • set correct SI DMA status improves game input response e.g. Shadows of the Empire

  • fix DMA transfer timing during game pause that cause random game hang e.g. Re-volt, NFL QBC 99

  • Enhance DMA in progress status check for game pause fix

  • use the correct LEN_REG for SP DMA Write transfer count

  • tweak SP DMA for minor speedup e.g. Banjo-Kazooie with "Read every frame" set as default

  • Fix inaccuracy in fastload savestate datetime format compare in certain cases

    change datetime format to ´%Y%m%d%H%M%S´ for compare instead of using its display format

  • Minor fix on some header files

  • Fix VI_SYNC bug where condition never evaluate to true

  • Remove Azimer infinite looping hack for DK64 - no longer required

    Audio:

  • Enhance core audio algorithm for delay timing control

  • improve sound quality e.g. Top Gear Rally

  • improve game video-audio synchronization e.g. Shadowman

  • Retain bottom 3 bits for audio length mask then check for multiple of 8

  • seems to have slight improvement to audio quality

    Fix for Top Gear Rally loud popping/cracking sound at the start of every race (ON HOLD) due to performance hit on speed (no solution yet)


  • Related links:
    [ N64 Emus ][ N64 Infos ][ N64 Plug-Ins ]

    _________________
    Regeln für Forum, Chat,...
    No-intro Screenshot Reloaded
     
     
     
     Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
    Antworten mit Zitat Nach oben
    Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
    Gehe zu:  
    Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
    Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
    Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
    PNphpBB2 © 
    AEP Emulation Page 1998 - 2024