Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
BjrnOffline
Titel: ePSXe v2.02  BeitragVerfasst am: 14.04.2016, 23:01 Uhr
Retrokenner


Anmeldungsdatum: 30. Sep 2004
Beiträge: 414

Wohnort: MS und KR
Status: Offline

ePSXe  2.02 wurde für Windows veröffentlicht


ePSXe 2.02 for windows have been released.  

The changes are:
- Multi-language support. Added French and Russian languages (Thanks to Benjamin Sisko and paul_met). Other languages could be added in a future version.
- Fixed a delay slot bug in the interpreter cpu mode. It should run again some games broken on interpreter cpu mode on the v2.0. Fixed loading savestates from the UI in interpreter mode.
- Improved CDROM timing accuracy,bugs and change disc problems. Improved the timing when seeking and reading cdrom sectors, fixed Tales of Destiny 2 changedisc and fixed Twins Story and Harukanaru Toki no Naka de - Banjou Yuugi.
- Improved the GPU timing (when using the ePSXe GPUCORE). It fixes or improve some games as: Namco Vol 4, Soul Blade, Tunguska, Derby Stallion, Derby Stallion 99, NBA Live 99, Sangokushi Eiketsuden, Dukes of Hazzard, Alice in Cyberland, Vampire Hunter D, Macross Digital Mission VF-X, Monaco Grand Prix Racing, Power Dolls 2, Spots Goes To Hollywood ...
- Improved the GPUCORE. Fixed a bug while transfering data, improved screen centering (Star Ocean 2, Jumping Flash 2, Hogs of War...), fixed some gargabe on the borders when changing the resolution, fixed a scrolling problem, fixed a screen ratio problem when changing from windowing to fullscreen on the fly, added vsync support, and added support to select the blitter as OpenGL2 or OpenGL1 (it should be compatible with some old videocards, but shader support is not supported in OpenGL1 mode).
- Improved the openGL2 plugin. Fixes Xmen Mutant Academy 1 & 2, Nascar Thunder 2002/2003/2004, Pro Pinball - Big Race Usa, Pro Pinball - TimeShock, Pro Pinball Fantastic Journey and Worms Pinball (use framebuffer effects=0 in the pinball games).
- Changes in the SPUCORE. Implemented the SPU mute flag, it fixes some sound glitches during the pause in the game: Car & Driver Presents - Grand Tour Racing 98.
- Changes in the INPUTCORE. Now it has native supports for XInput devices, select Xinput when configurating the gamepad in the config dialog if you want use the XInput API. (mapping buttons is not required).
- Fixed the external input plugins support when stopping and pressing continue.
- Fixed the changedisc option when using external GPU plugins.
- Added support to overclock the PSX CPU. You can select x1, x1.5, x2.0, x3.0 and x4.0. Be careful it could break compatibility.
(Logo updated thanks to Robert Typek)

Related links:
[ Playstation Emulatoren ][ Playstation Plug-Ins ]
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen  
Antworten mit Zitat Nach oben
JuttarOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 16.04.2016, 00:26 Uhr
Retromeister


Anmeldungsdatum: 04. Okt 2009
Beiträge: 1.048


Status: Offline
XInput-Unterstützung! Daß ich das noch erleben darf ... Smile
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen  
Antworten mit Zitat Nach oben
adventureFANOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 16.04.2016, 08:42 Uhr
Retromeister


Anmeldungsdatum: 14. Jul 2004
Beiträge: 973


Status: Offline
Auch in Sachen Accuracy hat sich bei ePSXe extrem viel getan. Bin echt glücklich das sie wieder im Geschäft sind und jetzt sogar ein paar Taler damit verdienen.

http://emulation.gametechwiki.com/index.php/PS1_Tests

_________________
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
krysmopompasOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 16.04.2016, 12:25 Uhr
Retrogott


Anmeldungsdatum: 19. Jun 2008
Beiträge: 2.094


Status: Offline
Am besten wäre es XInput wäre nie passiert, aber das ist ein anderes Thema.





[quote:23ee58d862="adventureFAN"]
http://emulation.gametechwiki.com/index.php/PS1_Tests

Zitat:
ePSXe in particular seems to deliberately target these tests(partly by using the Amidog software GPU plugin), at the expense of accuracy, rather than for the sake of it, as using the plugins and settings that would get these results causes serious bugs in actual games.

Cheater! :p

_________________
If you can’t run at 60 fps, you’re not a good racing game. 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024