Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
retroKOffline
Titel: SMS: Osmose v0-6-16  BeitragVerfasst am: 02.02.2005, 10:46 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 12.050

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline

Bei Osmose handelt es ich um einen Sega Master System Emulator für Windows und Linux. Ausserdem erhätlich ist eine neue Version des Frontends wxOsmOse für Osmose (v0.0.3).


Osmose is a Sega Master System emulator for Windows and Linux. There is also a new version of wxOsmOse, a frontend for Osmose (v0.0.3).




  • Improved compatibility.
  • User can now customise it´s keyboard configuration.
  • Support for both .sms and .zip format (.sms wasn´t supported anymore).
  • Add possibility to save VDP Tiles into 128*224 bmp file. This was done first for debugging purposes, but it can be usefull for gfx rippers.
  • Add a start/stop sound rip function. You can save partial sound track now.
  • Correct bug that cause options -tv -fs together to crash under windows.
  • Correct a bug in VDP, that cause some games to display corrupted gfx.
  • Rewrote a good part of control/data port acces and VDP register write.
  • t´s faster, and more accurate. Data port read/write are buffered, like said in charles MacDonald´s documentation.
  • Correct Bug in Tile/Sprite priority. Robotnik and palmer are now displayed in Sonic´s splash screen. This bug correct a lot of other game, like star wars, sonic Chaos, Sonic Blast, Cool Spot ect...
  • Soundshots, screenshots and tile rip are now prefixed with the game name instead of static "snd_shot.wav´ ect ...
  • Debian package for Osmose and wxOsmose*
  • External GUI (front end), wxosmose* see below for DL and screenshots.



*these Features are courtesy of Bertram, thanks to him !


_________________
Alderaan shot first! 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Gast
Titel: Re: SMS: Osmose v0-6-16  BeitragVerfasst am: 05.03.2005, 03:54 Uhr







yé souis un connard
 
 
 
   
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024