Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
retroKOffline
Titel: Mednafen v0.3.6  BeitragVerfasst am: 04.10.2005, 18:00 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 12.052

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline

Mednafen, ein Multi-System-Emulator für Windows und Linux, wurde wieder aktualisiert. Die Änderungen sind wie immer im erweiterten Text zu finden.


Mednafen a multi-system-emulator for Windows and Linux has been updated again. Read more...




  • NES: Fixed a bug with the VRC6 sound emulation which was causing heap corruption and one sound channel to not work. The bug apparently came up between Nintencer 0.1.1 and Mednafen 0.2.0. Why didn´t anyone tell me... -_-
  • PCE: Made significant optimizations to CPU emulation. The code´s a bit messier now, but I´ll clean it up if/when 0.4.0 is released.
  • NES: Removed the high-level frameskipping code, since frameskipping is automatically used now, and it could easily break some games.
  • Removed the "-frameskip" command-line option, as it should not be needed anymore.
  • Unified a lot of the driver-side frame-skipping code.
  • Fixed a startup bug(MainThreadID was being used before it was set) that was causing the "Starting Mednafen x.x.x" line to be lost.
  • Slightly restructured the "features" and "command line" sections of the documentation.
  • PCE: Pressing the "Power" key now resets the internal RAM.
  • All: Altered the shared music player interface, decreasing the brightness of the text, and adding pseudo-shadows.
  • PCE: Added simple HES playback code.
  • PCE: Altered noise emulation slightly, Ninja Ryukenden(and probably other games)´s music sounds more accurate now.
  • Fixed alignment of the save state preview and selection box when emulating the PC Engine.
  • The status line text and the save state selection message are now drawn with black shadows, to make reading easier.
  • Changed the text status line background darkening shape to a rectangle on the NES, and fixed it to display correctly with PC Engine emulation.





Related links:

[ Diverse / Misc Emus ]


_________________
Alderaan shot first! 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024