Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
retroKOffline
Titel: Remakes_VMs: Vavoom v1.26  BeitragVerfasst am: 10.02.2008, 21:42 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 12.001

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline

Vavoom ist ein Port basierend auf dem Sourcecode von Doom, Heretic, Hexen und ein wenig von Quake. Unterstützte Platformen sind DOS, Windows und Linux. Vor ein paar Wochen ist eine neue Version erschienen.

Wenn ihr das mal ausprobieren wollt könnt ihr euch z.B. die Shareware Version von Doom auf Q-Marines DOOM WADs Dat Projekt Seite herunterladen.



Vavoom is a source port based on sources of Doom, Heretic, Hexen and a little bit from Quake. Supported platforms are DOS, Windows and Linux. A new version has been released a few weeks ago.

You can find some shareware versions of Doom and other ID games at Q-Marines DOOM WADs Dat project page.

Zitat:
Version 1.26 has been released. Here´s list of changes in this version:

- Rewrote most of the menu system, added very basic support for mouse.
- Implemented support for FON1 and FON2 format fonts, coloured text, FONTDEFS and TEXTCOLO scripts.
- Use glBSP to build nodes internally (if needed). Building of GWA files is now optional.
- Implemented support for ACS HUD messages.
- Added support for additive translucency.
- Added stealth Doom monsters.
- Implemented support for camera textures.
- Implemented support for ambient sounds defined in SNDINFO using $ambient command.
- Added support for swimable Boom water.
- Implemented support for padding, scaling, rotating and aligning sector floors and ceilings.
- Implemented particle fountains and sparks.
- Implemented support for monster patrol points.
- Added support for TITLEMAP.
- Initial DECORATE support. Old style decorations, projectiles and pickups work fine, support for actor definitions is very limited, many simple objects will work but anything more complex won´t.
- Implemented support for custom player colours.
- Implemented support for many (around 25) line specials.
- Implemented most of the missing ACS commands.
- Implemented scripted marines.
- Fixed many bugs, other small things.


Related links:


_________________
Alderaan shot first! 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Kojiro_SOffline
Titel: RE: PC: Vavoom v1.26  BeitragVerfasst am: 11.02.2008, 04:09 Uhr
Retrohling


Anmeldungsdatum: 12. Nov 2006
Beiträge: 4

Wohnort: La Cruz, Chile
Status: Offline
Mmm... I might give this a try, though I'm quite happy with Doomsday Engine.
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
retroKOffline
Titel: Re: RE: PC: Vavoom v1.26  BeitragVerfasst am: 11.02.2008, 13:31 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 12.001

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline
[quote:e1e35a5a23="Kojiro_S"]Mmm... I might give this a try, though I'm quite happy with Doomsday Engine.

Please report your findings here. I am also curious of how it perfoms against Doomsday...

_________________
Alderaan shot first! 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024