Autor |
Nachricht |
MasterPhW
|
|
Titel: Remakes_VMs: M.U.G.E.N 1.0 RC 6
Verfasst am: 14.12.2009, 19:02 Uhr
|
|
News Scout
Anmeldungsdatum: 06. Jul 2004
Beiträge: 1.919
Wohnort: W-Live
Status: Offline
|
|
Ein neuer Release Candidate der 2D Fighting Game Engine M.U.G.E.N. ist erschienen.
Another Release Candidate of the 2D Fighting Game Engine M.U.G.E.N. has been released.
Zitat: 8 Dec 2009
Engine Changes
CNS: New Trigger: Cond. This is a short-circuiting version of ifelse.
CNS: Set to use precise floating point model; was previously using a less accurate model that might have caused strange rounding errors.
fight.def: Added [Fightfx] section with scale parameter.
Keyboard: Fixed bug where keyboard presses/releases are sometimes lost when other keys are pressed at the same time.
Storyboards: now scaled to fit screen aspect instead of being cropped.
Stages: Added displayname, versiondate, mugenversion, author parameters to stage [Info]. Stages older than 1.0 will have camera movement snapped to whole stage coordspace units.
Doc Changes
Added description of special forms (ifelse, cond).
Stages + Backgrounds: Fixed Parallax parameters description to match implementation.
Other minor fixes.
Bug Fixes
CNS: HitDef: Fixed bug that set default guarded getpower/givepower parameters to 0.
CNS: AppendToClipboard and DisplayToClipboard: More robust handling of type mismatch scenarios.
CNS: Fixed bug where Const trigger returned incorrectly-scaled values if player is in a temporary state of another player with a different coordspace.
CNS: Fixed bug where AssertSpecial flag=invisible does not work during hitpauses.
Display: Fixed Offset sctrl not scaling properly to coordspace.
Display: Fixed fightfx explods being created with incorrect scale when character and system have different coordspaces.
Display: Fixed projectile Clsn2 not being displayed in Ctrl-C mode.
Fixed bug where loading malformed SFFv1 sprites would prevent the program from closing properly.
Fixed character mugenversion date parser to reject malformed version strings.
Backwards Compatibility
Fixed: ver2002 characters only: After a ReversalDef with p2stateno and p1stateno parameters has been executed, P2´s state updates will lag behind P1´s by 1 tick.
ver2002 backwards compatibility: implemented bug where AssertSpecial flags that affect a single player are not reset each tick when the player is in a hitpause. Flags affected are: nostandguard, nocrouchguard, noairguard, noautoturn, noshadow, nojugglecheck, nowalk, unguardable, invisible.
ver2002 backwards compatibility: implemented bug where the effects for the following controllers are not reset during hitpause: AngleDraw, PlayerPush, Offset, ScreenBound, Trans, Width.
Related links:
[ Weitere Remakes und VMs ]
|
_________________ Willst du mehr von, über oder mit mir lesen, besuche mich auf
|
|
|
|
|
MasterPhW
|
|
Titel: Remakes_VMs: M.U.G.E.N 1.0 RC 6
Verfasst am: 15.12.2009, 01:57 Uhr
|
|
News Scout
Anmeldungsdatum: 06. Jul 2004
Beiträge: 1.919
Wohnort: W-Live
Status: Offline
|
|
Man, ist schon immer ziemlich nervig, wenn die das in ihren eigenen Entwicklerblog immer erst mehrere Tage später reinstellen. Hab ihn zwar als Feed, aber wie man an den Releasedatum und dem Newspost merkt, vergehen da doch immer ein paar Tage. |
_________________ Willst du mehr von, über oder mit mir lesen, besuche mich auf
|
|
|
|
|
|
Titel: Remakes_VMs: M.U.G.E.N 1.0 RC 6
Verfasst am: 15.12.2009, 11:17 Uhr
|
|
Ex-Member
Anmeldungsdatum: 28. Feb 2005
Beiträge: 3.561
Wohnort: überall und nirgends
|
|
|
|
|
MasterPhW
|
|
Titel: Remakes_VMs: M.U.G.E.N 1.0 RC 6
Verfasst am: 15.12.2009, 12:18 Uhr
|
|
News Scout
Anmeldungsdatum: 06. Jul 2004
Beiträge: 1.919
Wohnort: W-Live
Status: Offline
|
|
Hat sich jemand eigentlich schonmal mit beschäftigt?
Ich hab es immer als unbalancierten - alles in einen Topf schmeißen - Fighter gesehen, aber mit High Res Unterstützung und wieder in Entwicklung wird es doch langsam interessant für mich! |
_________________ Willst du mehr von, über oder mit mir lesen, besuche mich auf
|
|
|
|
|
Jezze
|
|
Titel: Remakes_VMs: M.U.G.E.N 1.0 RC 6
Verfasst am: 15.12.2009, 12:45 Uhr
|
|
Banned Team Member
Anmeldungsdatum: 30. Okt 2004
Beiträge: 5.751
Status: Offline
|
|
Ich warte immer noch auf Card Sagas Wars, aber ansonsten hat mich MUGEN noch nie interessiert. |
_________________ Test your limits and break through!
|
|
|
|
|
|
Titel: Remakes_VMs: M.U.G.E.N 1.0 RC 6
Verfasst am: 15.12.2009, 13:20 Uhr
|
|
Ex-Member
Anmeldungsdatum: 28. Feb 2005
Beiträge: 3.561
Wohnort: überall und nirgends
|
|
Ich hatte früher mal nen KOF-Set für MUGEN runtergeladen. Schnell wech damit. Ich mag keine Fighter. |
|
|
|
|
|
MasterPhW
|
|
Titel: Re: Remakes_VMs: M.U.G.E.N 1.0 RC 6
Verfasst am: 15.12.2009, 14:13 Uhr
|
|
News Scout
Anmeldungsdatum: 06. Jul 2004
Beiträge: 1.919
Wohnort: W-Live
Status: Offline
|
|
[quote:a2cefe0903="Falcone"]Ich hatte früher mal nen KOF-Set für MUGEN runtergeladen. Schnell wech damit. Ich mag keine Fighter.
Warum hasts dann runtergeladen? |
_________________ Willst du mehr von, über oder mit mir lesen, besuche mich auf
|
|
|
|
|
|
Titel: Re: Remakes_VMs: M.U.G.E.N 1.0 RC 6
Verfasst am: 15.12.2009, 15:20 Uhr
|
|
Ex-Member
Anmeldungsdatum: 28. Feb 2005
Beiträge: 3.561
Wohnort: überall und nirgends
|
|
FuzziLogik™ a.k.a. Sammelwahn. |
|
|
|
|
|
|