Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
Q-MarineOffline
Titel: Arcade: MAME/32 v0.101u1  BeitragVerfasst am: 13.10.2005, 19:20 Uhr
AEP Team Member


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 5.914


Status: Offline

Ein weiteres Update für den Arcade-Emulator MAME wurde veröffentlicht, die Änderungen sind im erweiterten Text zu finden.
Das Update sowie den Source gibt es bei MAMEdev.


Another update for the arcade emulator MAME has been released.
You can download the update and the source at MAMEdev.


0.101u1
-------

WARNING: There is a significant change to the memory system in this version.
It is likely that a number of games are broken. Please report these games
to http://www.mametesters.org.


MAMETesters Bugs Fixed
----------------------
galpanic0100u4yel [Pierpaolo Prazzoli]



Source Changes
--------------
Integrated 53C810 into the SCSI framework. [Tomas Karlsson]

Balanced the sound in Final Tetris, Boogie Wings, B.C. Story, Metal Saver.
[sonikos]

Fixed Q*Bert knocker connection. [Kevin Jonas]

Some improvements to M37710, C352 and NamcoNA sound. [cync]

Corrected CPS1 frequencies based on measurements from a real PCB.
[Philip Bennett]

Significant change to the memory system. RAM areas are now no longer
allocated out of the memory_region for a given CPU. This means that drivers
which assume that RAM is located at some offset to the base of the memory
region will be broken. [Aaron Giles]

Added save state information for streams so that dynamic volume changes
get properly restored. Unfortunately this breaks all existing save states.
[Aaron Giles]

Added save state support to the HC55516 sound chip. Added save state support
to the Williams sound boards. Added save state support to games in the
mcr3.c and mcr68.c drivers, marking them as GAME_SUPPORTS_SAVE. [Aaron Giles]

Changed timer_alloc_ptr-style timers so that the pointer parameter is
supplied at allocation time and is not changeable. This makes these timers
more easily supported in save states. [Aaron Giles]

Fixed missing save state registrations in the m6809 CPU core. [Aaron Giles]

Deferred state loading until all anonymous timers have cleared. This fixes
issues where the timers would fire after the load and would clobber data
that was just loaded. [Aaron Giles]

Cleaned up and fully mapped the Williams sound boards. Also added save state
support to them. [Aaron Giles]

Added save state support to the classic Williams drivers, marking them as
GAME_SUPPORTS_SAVE. [Aaron Giles]



New games added or promoted from NOT_WORKING status
---------------------------------------------------
Chewing Gum [f205v]


New clones added
----------------
Puzz Loop (Korea) [Corrado Tomaselli]



New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------
Get Bass [Ville Linde, Guru]
Scud Race Plus [Ville Linde, Guru]



Related links:

[ Arcade Multi Emus ][ Arcade Single Emus ]


_________________
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
XTaleOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 14.10.2005, 11:22 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 1.868

Wohnort: Dillingen / Saar
Status: Offline
da der newsposter mal wieder die binaries vergessen hat hol ich das mal nach
auch mameplus gibts jetzt als u1 version
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Q-MarineOffline
Titel:   BeitragVerfasst am: 14.10.2005, 13:08 Uhr
AEP Team Member


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 5.914


Status: Offline
Als ich die News gepostet hab gabs noch keine Binary, noch nichteinmal eine Meldung bei MAMEDev.

_________________
 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024