Willkommen bei AEP Emulation Page - Emulation News

Hauptmenü
· Home / News
· News Kategorien
· News Archiv

· Mein Account
· Suche
· Forum (neu)
· Forum
· Weblinks
· Spiele Reviews
· Übersetzungen
· Impressum
· Datenschutz

Downloads
 


Forum
Mitglieder Online
Keine Mitglieder online.

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
Benutzername
Kennwort
 Angemeldet bleiben

Infos
· Museum
· Infocenter
· Das AEP Team
· Member Liste
· Top 25 Liste
· Glossar
· FAQ

Review of the moment

Sprache
Sprache auswählen:

DeutschEnglisch

News-Export
Holt Euch unsere News auf Eure Seite:
· RSS Newsfeed How-to
· RSS News-syndication Deutsch
· News-Banner (JPG)

Friends
· Emu-France
· progetto-SNAPS
· EmuBit.pl
· PDRoms


Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
Autor Nachricht
retroKOffline
Titel: WinUAE 1.4.5 public beta #4  BeitragVerfasst am: 26.10.2007, 09:31 Uhr
Site Admin


Anmeldungsdatum: 04. Jul 2004
Beiträge: 11.991

Wohnort: Frankfurt a.M.
Status: Offline

Eine neue öffentliche Beta Version des Amiga Emulators WinUAE wurde freigegeben.


A new public beta version of the Amiga emulator WinUAE has been released.

Zitat:
Beta 4:

- fixed completely broken joystick buttons (b3)
- input panel mouse wheel "buttons" added. Sends button/key down event, waits one frame, sends button/key up event
- started implementing "real" ROM image ROM scanner support (2xROM setups like CDTV extended ROM or A1200, Nordic Power etc..)
- big superhires resolution and hires/superhires sprite update
* full SuperHires resolution support (without dropped pixels)
* Doublescan hires modes are now also properly displayed (hires doublescan is really "half-scan" superhires mode)
* Replaced lores checkbox with lores/hires/superhires selection.
** SuperHires mode uses 4xdoubling in lores, 2xdoubling in hires and no doubling (and no dropped pixels) in superhires.
** Hires = old non-lores mode, 2xdoubling in lores, no doubling in hires and drop every other pixel in superhires (+)
** Lores = no doubling in lores, drop every other pixel in hires (+), superhires not supported
+ = lores smooth filtering supported
NOTE: regular (non-doublescan) superhires aspect ratio is wrong, use filters if you need correct aspect ratio
NOTE2: interlaced doublescan modes are buggy
* AGA superhires sprite resolution supported (previously hires only)
* hires sprites are not converted to lores (and then doubled again..) anymore if screen is doubled (lores program, hires/shres in GUI) Check Super Stardust AGA if you want to see the difference.
* AGA hires/shres "smooth" scroll BPLCON1 bits supported
* OCS/ECS (no ECS Denise) uses old code path = no performance change. ECS-Denise and AGA uses new more complex and slower sprite/bitplane drawing code path (optimization still to do..)
* Probably breaks something...


Related links:
[ Amiga Emus ]

_________________
Alderaan shot first! 
 
 
 Benutzer-Profile anzeigen Website dieses Benutzers besuchen  
Antworten mit Zitat Nach oben
Beiträge vom vorherigen Thema anzeigen:     
Gehe zu:  
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen  
Vorheriges Thema anzeigen Druckerfreundliche Version Einloggen, um private Nachrichten zu lesen Nächstes Thema anzeigen
PNphpBB2 © 
AEP Emulation Page 1998 - 2024